Spor Kulüpleri İşlemleri

SPOR KULÜBÜ İŞLEMLERİ

 

                                                                                                                                                                                              13.10.2024

BAKANLIK TARAFINDAN YAPILAN ÖNEMLİ GÜNCELLEMELER : 06.03.2023

1- KEP ADRESİ ALMA ZORUNLULUĞU...

7405 sayılı spor kulüpleri ve spor federasyonları kanununa göre tüm spor kulüpleri KEP (KAYITLI ELEKTRONİK POSTA) adresi almak zorundadır. KEP adresi alınması için kulüp başkanları veya başkanvekillerinin spor bilgi sistemi üzerinden spor kulüpleri bilgi formu alarak herhangi bir PTT şubesinden talep etmeleri yeterli olacaktır.  Aşağıda Gençlik ve Spor Bakanlığımızın bu konuyla ilgili üst yazıları ve Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş.'nin yazısı bilgi olarak sunulmuştur.

Bakanlık KEP yazısı

KEP adresi üst yazısı

PTT KEP oluru

 

2- ADLİ SİCİL KAYDI BELGESİ…

Sadece Asıl Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinden istenen Adli Sicil Kaydı belgesi, ilgili spor kulübünün hem ASIL hem de YEDEK üyelerinin tamamından istenecektir. Daha önce sadece asıl yönetim ve denetim kurulu üyelerinin Adli Sicil Kayıt Belgelerini teslim eden spor kulüpleri, yedek üyelerin de Adli Sicil Kayıt Belgelerini teslim edeceklerdir. Tescil işlemi yapılan Spor Bilgi Sistemi bu işlem yapılmadan tescil kaydını yapmamaktadır.

3- YAZIŞMA VE TEBLİGAT ALMAYA YETKİLİ KİŞİ.. 

Dernek statüsünden Spor Kulübü statüsüne geçecek Spor Kulüpleri, Yazışma ve Tebligat Almaya Yetkili kişi ya da kişileri bildirmek zorundadır. Bu Bildirim için;
a) Yazışma ve Tebligat Almaya yetkilendirilmiş kişi ya da kişilerin ; Ad/Soyad, Doğum Tarihi, T.C. Kimlik No, İletişim numarası, Adres Bilgilerini,
b) Yönetim Kurulu Karar fotokopisini,
c) Spor Kulübünün Başkanı ya da Vekili tarafından imzalanmış Dilekçe ile birlikte İl Müdürlüğümüze bildirmeleri gerekmektedir.


SPOR KULÜPLERİ, ÜST KURUŞLARI VE SPOR ANONİM ŞİRKETLERİN DİKKATİNE

26 Nisan 2022 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Spor Kulüpleri ve Spor Federasyonları kanunu kapsamında nevi spor kulübü olan dernekler, dernekler statüsünden çıkarılarak Spor Kulübü-Spor Anonim Şirketi statüsüne geçirilmiştir.

Spor Kulüpleri ve Spor Federasyonları Kanun yürürlüğe girdiği tarihinden itibaren derneklerle de tescili olan spor kulüplerin 3 ay içinde fiziki ve elektronik devir teslim işlemleri yapılarak Bakanlığımız uhdesine geçirilmiştir.

Spor Kulüpleri ve Spor Federasyonların Kanunun; Geçici Maddenin 1 (5) inci bendinde “ Spor Kulüpleri ve üst kuruluşları, bu kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç bir yıl içinde tüzükleri ile idari ve mali yapılarını bu kanun hükümlerine uygun hali getirir. Bu süre içinde uygunluğunu sağlayamayanlara altı aya kadar ek süre verilebilir. Buna rağmen uygunluğunu sağlayamayanların Bakanlık nezdindeki tescilleri iptal edilir.”  Bu kapsamda ilimizdeki tüm spor kulüpleri , üst kuruluşlar ve Spor Anonim Şirketleri kanun yürürlüğe girdiği tarihinden itibaren 26 Ekim 2023 tarihine kadar tüzük, idare ve mali yapılarını bu kanun kapsamında uygun hale getirmeleri zorunludur.
 
İlimizde faaliyet gösteren Spor Kulüpleri-Spor Anonim Şirketleri ve Üst kuruşların bundan sonraki iş ve işlemleri İl Müdürlüğümüz tarafından yürütüleceği, işlemlerin planlı, kontrollü ve sağlıklı yürütülmesi için, Kulüp Tescili, İsim değişikliği ve kulüp işlemleri ile ilgili diğer işlemlerin ekte gönderilen evrakların dikkate alınarak yapılması gerekmektedir.
 
Not:
1- Kulüp işlemleri ile ilgili işlemlerde güncellemeler olabilir.
2- Yeni kurulacak spor kulüpleri, spor anonim şirketleri, ayrıca spor kulübü derneği statüsünden spor kulübü statüsüne geçiş yapacak kulüplerin tescil işlemleri il müdürlüğümüz sicil lisans ve spor kulüpleri biriminde yapılmaya başlanmıştır.   

YENİ KULÜP KURMA İŞLEMLERİ;

Yeni kulüp kurma işlemleri için aşağıdaki matbu belgeleri eksiksiz ve bilgisayar ortamında doldurup Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Geçici Yönetim Kurulu Başkanı, aşağıda belirtilen dilekçe ile (2.madde) hazırladığı tüm evrakları İl Müdürülüğü evrak kayıt sistemine ibra etmesi gerekmektedir. Başkan dilekçeyi ve evrakları evrak kayıta verdikten sonra tüm belgeler ile Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri Birimine getirebilir.

İstenilen Belge ve Şartlar

  1. 1.Kuruluş için en az 7 kişi gereklidir.
  2. 2.Geçici Yönetim Kurulu Başkanı tarafından dilekçe.
  3. 3.Kuruluş Bildirimi (2 adet ıslak imzalı asli belge)
  4. 4.Yeni spor kulübü için Tüzük (2 adet her sayfası geçici yönetim kurulu üyeleri tarafından ve mavi tükenmez kalem ile imzalanması gereklidir. Paraf, kaşe, mühür kullanmayınız. İndirilen tüzük örnek tüzüktür. Kulüpler kendi kulüp yapılarına göre ana başlıkları değiştirmeden ekleme veya çıkartma yapabilir. Spor Kulüpleri resmi web sitemizde yayında olan Spor Kulüpleri ve Spor Anonim Şirketleri Tescil Yönetmeliği 7. maddesindeki hususları bulundurmak zorundadır. 
  5. 5.Spor Kulübü zorunlu organları (Yönetim ve Denetim Kurulu) arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde, bu tüzel kişilerin unvanı ve merkezini gösterir belge ile tüzel kişiliklerin yönetim organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişide belirtmek kaydıyla bu konuda alınmış karar örneği. (Zorunlu organlarda tüzel kişilik yok ise dikkate alınmayacak)
  6. 6.Spor Kulübünün Kamu kurum ve kuruluşları veya eğitim kurumları bünyesinde kurulması durumunda ilgili kurum veya kuruluştan izin yazısı. (Kulüp kamu kurum ve kuruluşu ya da eğitim kurumuna bağlı değilse dikkate alınmayacak)
  7. 7.Kulüp adı bir şahıs adı barındıracaksa ilgili şahsın kendisinden veya ailesinden muvafakatname alınması gereklidir.
  8. 8. Geçici yönetimde yer alan kişilere ait adli sicil belgesi.e-devlet üzerinden alınabilir. (Adli Sicil Sorgulama)
  9. 9. Geçici yönetimde yer alan kişilere ait spor ceza bilgi formu. E devlet üzerinden “Spor Bilgi Sistemi” uygulamasından alınacaktır. Alınan bilgi formu geriye dönük 5 yıl alınması zorunludur. (Ceza Sorgulama)

    Not: Spor Ceza Bilgi formu belgesi çıkmayan üyeler e-devlet üzerinden kendi profil ve kişisel bilgilerini eksiksiz doldurup tekrar denemesi rica olunur.

  10. 10.Taahhütname (Kurucu üyeler aynı lig ve aynı branşta başka bir kulübün yönetiminde ve denetiminde yer alamaz.)
  11. 11.Spor kulübü için belirlenen amblem dijital ortamda (JPG, JPEG formatında) ilgili personele veya şube müdürünün kurumsal e-mail adresine kulüp adı altında gönderilmesi gerekmektedir. Ayrıca kurucu üye kulüp logosunu A4 boyutunda iki adet çıktısını fiziksel olarak ibra etmelidir.
  12. 12.Kulübün 10 rakamlı UAVT adres kodu (Adres Sorgulama) adresinden alınacak olup, ilgili ekran görüntüsü, kod görünecek şekilde, çıktısı alınacaktır. İlgili Kod aynı zamanda “Kuruluş Bildirimi” belgesinde yer alan adres kısmına iliştirilmesi rica olunur.
  13. 13.Yazışma ve tebligat alma yetkilisi kişi ve kişilerin bildirilmesi. İlgili makalenin 3. Maddesinde yer alan “Kuruluş Bildirimi” belgesinin ikinci sayfası bu kısım için ayrılmıştır. Kulüp tescilinden sonra kulüp yönetim kurulu kararı ile yazışma ve tebligat almaya yetkili kişilerin karar defteri fotokopisiyle ilgili birime ibra etmesi gerekir.
  14. 14.PTT’den Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) alımı. Kulüp tescilinden sonra birimden alınan kulüp evrakları ile KEP alınmasına dair karar fotokopisini postaneye ibra etmesi gerekir.

 

2023 YILI GİDERİ 1680.000 TL VEYA GELİRİ 2.400.000 TL ALTINDA OLAN SPOR KULÜPLERİNİN TUTACAKLARI DEFTERLER

  1. Karar Defteri
  2. Üye Kayıt Defteri
  3. Evrak Kayıt Defteri
  4. Demirbaş-Eşya Defteri
  5. Borç-Alacak Defteri
  6. İşletme Hesabı Defteri

Not: Yukarıda belirtilen defterlerin sırayla ilk beş defter Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri Birimi’nde, 6. Sıradaki “İşletme Hesabı Defteri” Noter tarafından tasdik ettirilmesi gereklidir.

 2023 YILI GİDERİ 1.680.000 TL VEYA GELİRİ 2.400.000 TL ÜZERİNDE OLAN SPOR KULÜPLERİNİN TUTACAKLARI DEFTERLER 

  1. Karar Defteri
  2. Üye Kayıt Defteri
  3. Evrak Kayıt Defteri
  4. Yevmiye, Büyük, Envanter Defteri

Defterler ile ilgili Notlar:

  1. Kararın alınacak olan Karar Defterinin her sayfasında sayfa numarası ve Mührün olmasına dikkat ediniz. Aksi halde aldığınız kararlar geçersiz sayılıp sisteme girişi yapılmayacaktır.
  2. Karar defterine alınacak her karar için tarih ve sayfa numarasıyla beraber karar numarası yazılmalıdır. Yeni defter alan kulüplerimiz için ilk karar numarası 1 (bir)’dir. Her yeni yılın başlamasıyla beraber karar sayısı 1’den başlanarak devam edilir.
  3. Sayfa ve/veya mührü silinmiş olan sayfaların geçerliliği yoktur.
  4. Kulüp için alınacak olan defterlerin kapak kısmında ‘’DERNEK’’ ibaresi olmamasına dikkat ediniz aksi takdirde defter onay sürecine girmeyecektir.

 

Yeni Kulüp Kurma ile İlgili Önemli Notlar

  1. Kulübün ismi belirlenirken isimde “Şehit, Gazi, Ata, Türk ve Gençlik” gibi ifadelere yer verilmemelidir. "Gençlik" ifadesi sadece İl Müdürlüğü ve İlçe Müdürlüğü adı altında kurulan kulüpler için kullanılabilir.
  2. Kulübün kurucu başkanı kullanmak istediği ismi Spor Bilgi Sistemi’nden kontrolünü yapması gerekir. Aksi halde hazırlanan belgeler yeni isim ile tekrar hazırlanması gereklidir.
  3. Yeni Kurulan kulübün öncelikle “geçici yönetim kurulu kararı” alması gerekmektedir. Bu kararın ardından ihtiyaca göre branş veya Banka Hesabı açtırılması, KEP adresinin alınmasına ilişkin kararların alınması uygundur.

İLK OLAĞAN GENEL KURUL’UN YAPILMASI VE İLGİLİ MATBU EVRAKLAR

Spor Kulüpleri ve Spor Federasyonları Kanunu;

Genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kurulu MADDE 7 - Genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kurulunun oluşumu, toplanması, görev dağılımı ve yetkileri, tutulacak defterler ile karar hakkında 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu ve 4/11/2004 tarihli ve 5253 sayılı Dernekler Kanununun ilgili hükümleri uygulanır." maddesine istinaden altı ay içerisinde ilk genel kurul toplantısını yapması ve organlarını oluşturması zorunludur.(TMK Md.60,1,DY. mD.12).

İlgili kanunun ilgili maddesi gereğince Spor Kulüpleri Tescil işleminden sonra kulüp yetkilisi Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri Birimi’nden kulübüne ait evrakları almaya geldiğinde ıslak imzası ile kanunun gerektirdiği durumu taahhüt eder. Bu bağlamda spor kulübü 6 ay içerisinde ilk olağan genel kurulunu yapıp zorunlu organlarını oluşturmak zorundadır.

Spor Kulübü Zorunlu Organları: Spor Kulübü zorunlu organları Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu’dur.

Yönetim Kurulu: En az 5 (beş) asil ve 5 (beş) yedek üyeden;

Denetim Kurulu: En az 3 (üç) asil ve 3 (üç) yedek üyeden oluşması gerekir.

İLK OLAĞAN GENEL KURUL İÇİN İSTENİLEN BELGELER

  1. 1.Dilekçe (İlk Olağan Genel Kurula Göre Hazırlanmıştır.)
  2. 2.Genel Kurul Sonuç Bildirimi (Bilgisayar ortamında doldurulup kulüp başkanı tarafından mavi tükenmez kalem ile imzalanacaktır.)
  3. 3.Genel Kurul Divan Tutanağı
  4. 4.Taahhütname (Yönetim ve Denetim Kurulunda görev alacak yeni üyeler için hazırlanması gerekmektedir.)
  5. 5.Hazirun Listesi
  6. 6.Çağrı Listesi (Bu belge çağrı usullerinin sadece bir örneği olup kulüp yetkilisi tasarrufunda çağrıyı farklı yollarla da yapabilir. Örneğin; gazete ilanı, Üyelere SMS veya Üyelere elektronik posta ile çağrıyı gerçekleştirebilir. Ancak yaptığı çağrı şeklini belgelendirmesi gereklidir.)
  7. 7.Yönetim ve Denetim Kurulu’na seçilen yeni üyelerin adli sicil kaydı. (Adli Sicil Sorgulama)
  8. 8.Yönetim ve Denetim Kurulu’na seçilen yeni üyelerin geriye dönük 5 yıllık spor ceza bilgi formu. (Ceza Sorgulama)
  9. 10.Karar Defteri Fotokopisi

NOT: Bu belgeler bilgisayar ortamında doldurulması mücbir sebepler dışında zaruridir. İmzalar mavi tükenmez kalem ile atılmalıdır.

            Kulüp Başkanı veya Kulüp Başkanının atadığı Danışman kulübe yeni üye olan üyeleri e-devlet spor bilgi sistemi üzerinden eklemelidir.

            İlk olağan genel kurul yapacak kulüplerimiz; yeni üye kaydı kararı, Olağan genel kurul çağrı kararı ve Olağan genel kurul kararını almanız gerekmektedir. Olağan Genel Kurul Çağrısı ile Olağan Genel Kurul Toplantı kararı arasında tarihsel olarak en az 15 gün olması gerekir. Karar alırken tarihlere dikkat ediniz.

İlk Olağan genel kurul yapıldıktan sonra 30 gün içerisinde evrakların İl Müdürlüğümüze teslim edilmesi gereklidir.

 

OLAĞAN GENEL KURUL VE İLGİLİ MATBU BELGELER

            Kulüpler tüzüklerinde olağan genel kurul aralığını belirtmek zorundadır. Kurul aralığı en çok 3, en az 1 yıl olabilir. Kulüp yetkilisi yılın herhangi bir ayını kurul için seçebilir.

            Kulüpler belirledikleri aralıkta olağan genel kurullarını gerçekleştirmekle yükümlüdür. Üst üste iki olağan genel kurul yapılmaması halinde kulüp fesih için mahkemeye sevk edilir. Yıl içinde yapılan olağanüstü genel kurullar olağan genel kurulu etkilemediğinden olağan genel kurul belirtilen aralıkta gerçekleştirilmesi zorunludur. 

       Olağan Genel Kurul İçin İstenilen Evraklar
  1. 1.Dilekçe (Olağan Genel Kurula Göre Hazırlanmıştır.)
  2. 2.Genel Kurul Sonuç Bildirimi (Bilgisayar ortamında doldurulup kulüp başkanı tarafından mavi tükenmez kalem ile imzalanacaktır.)
  3. 3.Genel Kurul Divan Tutanağı
  4. 4.Taahhütname (Yönetim ve Denetimde Kurulunda görev alacak yeni üyeler için hazırlanması gerekmektedir.) Eğer yönetimde ve/veya denetimde değişen üye yoksa bu adımı geçebilirseniz.
  5. 5.Hazirun Listesi
  6. 6.Çağrı Listesi (Bu belge çağrı usullerinin sadece bir örneği olup kulüp yetkilisi tasarrufunda çağrıyı farklı yollarla da yapabilir. Örneğin; gazete ilanı, Üyelere SMS veya Üyelere elektronik posta ile çağrıyı gerçekleştirebilir. Ancak yaptığı çağrı şeklini belgelendirmesi gereklidir.)
  7. 7.Karar Defteri Fotokopisi (Çağrı kararı ile Genel kurul kararı arasında en az 15 gün olmalıdır. Fotokopi çekilirken Bakanlık mührünün, karar numarası ve tarihinin okunaklı bir şekilde çıkmasına dikkat ediniz.

Olağan genel kurul yapıldıktan sonra 30 gün içerisinde evrakların İl Müdürlüğümüze teslim edilmesi gereklidir.

SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ STATÜSÜNDEN SPOR KULÜBÜ STATÜSÜNE GEÇECEKLER;

  1. 1.Dilekçe (Kulüp başkanı tarafından hazırlanıp İl Müdürlüğü evrak kayıt birimine bırakılması gereklidir.
  2. 2.Genel Kurul divan Tutanağı
  3. 3.Hazirun Listesi (Genel Kurul tarihi ile aynı tarihte hazırlanacak)
  4. 4.Genel Kurul Sonuç Bildirimi (En az 5 asil- 5 yedek yönetim, 3 asil-3 yedek denetim Kurulu oluşturulup bilgisayar ortamında doldurulacak.) (2 ADET)
  5. 5.Tüzük. (Her sayfası imzalanmış dönüşüm için hazırlanmış kulüp tüzüğü. Lütfen yeni kulüp tüzüğü ile karıştırmayınız.) (2 ADET)
  6. 6.Karar defteri fotokopisi. Defterin üzerindeki mühür ve sayfa sayısının fotokopide çıkmasına dikkat ediniz. Karar olarak iki ayrı karar alınması gerekmektedir. Birinci karar “Çağrı Kararı” ikinci karar “Genel Kurul Toplantı Kararı” Kararların gündeminde tüzük ve isim değişikliği yer almalıdır. Çağrı kararı ile Genel kurul kararı arasında en az 15 gün olmalıdır.
  7. 7.Spor Kulübü zorunlu organları (Yönetim ve Denetim Kurulu) arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde, bu tüzel kişilerin unvanı ve merkezini gösterir belge ile tüzel kişiliklerin yönetim organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişide belirtmek kaydıyla bu konuda alınmış karar örneği. (Zorunlu organlarda tüzel kişilik yok ise dikkate alınmayacak) 
  8. 8.Spor Kulübünün Kamu kurum ve kuruluşları veya eğitim kurumları bünyesinde kurulması durumunda ilgili kurum veya kuruluştan izin yazısı. (Kulüp kamu kurum ve kuruluşu ya da eğitim kurumuna bağlı değilse dikkate alınmayacak)
  9. 9.Yönetim ve Denetim Kurullarında yabancı uyrukluların bulunması halinde ikamet izini sahibi olduklarını gösterir belge. (Yönetim ve Denetim Kurulunda yabancı uyruklu kişi ya da kişiler yok ise dikkate alınmayacak)
  10. 10. Çağrı Listesi (Bu belge çağrı usullerinin sadece bir örneği olup kulüp yetkilisi tasarrufunda çağrıyı farklı yollarla da yapabilir. Örneğin; gazete ilanı, Üyelere SMS veya Üyelere elektronik posta ile çağrıyı gerçekleştirebilir. Ancak yaptığı çağrı şeklini belgelendirmesi gereklidir.)
  11. 11.Yönetim ve Denetim Kurullarında yer alan ASİL ve YEDEK üyelerin tamamından sabıka kaydı. (E-devletten alınacaktır.) (Adli Sicil Sorgulama)
  12. 12.Yönetim ve Denetim Kurullarında yer alan ASİL ve YEDEK üyelerin tamamından son 5 yıla ait cezası yoktur belgesi (Ceza Sorgulama)
  13. 13.Taahhütname(Kurucu üyeler aynı lig ve aynı branşta başka bir kulübün yönetiminde ve denetiminde yer alamaz.)
  14. 14.Kulübün 10 rakamlı UAVT adres kodu. (Adres Sorgulama) adresinden alınacak olup, ilgili ekran görüntüsü, kod görünecek şekilde, çıktısı alınacaktır. İlgili Kod aynı zamanda “Kuruluş Bildirimi” belgesinde yer alan adres kısmına iliştirilmesi rica olunur.
  15. 15.Yazışma ve tebligat alma yetkilisi kişi ve kişilerin bildirilmesi. İlgili makalenin 3. Maddesinde yer alan “Kuruluş Bildirimi” belgesinin ikinci sayfası bu kısım için ayrılmıştır. Kulüp tescilinden sonra kulüp yönetim kurulu kararı ile yazışma ve tebligat almaya yetkili kişilerin karar defteri fotokopisiyle ilgili birime ibra etmesi gerekir

 

ÖNEMLİ NOT: GEÇİCİ MADDE 4- (Ek:25/10/2023-7464/31 md.)

DERNEKLERİN KULÜP STATÜSÜNE GEÇİŞ İÇİN SON TARİH    26/10/2024 ‘TÜR

(1) Spor kulüpleri ve üst kuruluşlar, 26/10/2024 tarihine kadar tüzükleri ile idari ve mali yapılarını bu Kanun hükümlerine uygun hale getirmekle yükümlüdür. Belirtilen süre içerisinde tüzükleri ile idari ve mali yapılarını Kanuna uygun hale getirmeyen spor kulüpleri ve üst kuruluşların Bakanlık nezdindeki tescilleri iptal edilir.

(2) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce kurulan ve spor alanında faaliyet gösteren anonim şirketler, 26/10/2024 tarihine kadar bu Kanunda öngörülen yükümlülükleri yerine getirerek spor anonim şirketi haline gelmekle yükümlüdür. Belirtilen süre içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmeyen anonim şirketler spor faaliyetlerine katılamaz.

(3) Kamu kurum ve kuruluşları bünyesinde kurulan ve spor faaliyetinde bulunan ancak tüzel kişiliği bulunmayan müessese kulüpleri, 26/10/2024 tarihine kadar bu Kanunda öngörülen şartları yerine getirerek tescillerini yaptırır. Belirtilen süre içerisinde uygunluğunu sağlayamayanların Bakanlık nezdindeki tescilleri iptal edilir.

ASKERİ SPOR KULÜBÜ TESCİL BAŞVURU DİLEKÇESİ  

1- Askeri Spor Kulübü Tescil Başvuru Dilekçesi

SPOR ANONİM ŞİRKETİ KURMA İŞLEMLERİ;

1. 6102 sayılı Kanuna göre kurulan tüzel kişilik kazanan anonim şirketleri, İl Müdürlüğü tarafından tescil edilmeleri ile spor anonim şirketi vasfını kazanır.
2. Dilekçe
3. Anonim şirketi temsile yetkili kişiler tarafından imzalanmış Ek-3’te yer alan tescil talebi ve aşağıda belirtilen belgelerle birlikte anonim şirketin merkezinin bulunduğu il müdürlüğüne başvuruda bulunulur:
    Spor Anonim Şirketi Tescil Talebi
a) Yönetim Kurulu Kararı
b) Spor dalına ilişkin her türlü faaliyette bulunma hak ve yetkisini içeren esas sözleşme
c) Anonim Şirket pay sahipleri arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde bu tüzel kişilerin unvanını ve merkezini gösterir    belge.
d) Anonim Şirketi kamu kurum ve kuruşları veya eğitim kurumları bünyesinde yer alması durumunda ilgili kurum ve              kuruluşun vereceği izin yazısı.
e) Mevcut pay sahibi bilgilerine ilişkin defter ve benzeri kayıtların örneği.
f) İkinci fıkra uyarınca yapılacak tescil başvurunda anonim şirketin paylarının borsaya kote olması durumunda başvuruda borsaya kote olan paylara ilişkin pay sahipliği ve diğer bilgilere yer verilmez.
g) Spor kulübü için belirlenen renkli amblem dijital ortamda (JPG formatında)  veya murataltun@gsb.gov.tr adresine e-mail konusu kulüp adı belirtilerek gönderilecek.
h) Spor kulübün on rakamlı UAVT adres kodu (https://adres.nvi.gov.tr/VatandasIslemleri/AdresSorgu ) alınması.
i)  Yönetim ve Denetim Kurulu Üye Bilgileri.
j)  Yönetimde bulunan kişilerden sabıka kaydı
k) https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi
l) Yönetimde bulunan kişilerden spor bilgi sisteminden son 5 yıla ait cezası yoktur belgesi.(E Devletten) https://www.turkiye.gov.tr/gsb-spor-bilgi-sistemi
m) Taahhütname (Yönetim ve Denetim Kurulları Üyeleri aynı lig ve aynı branşta başka bir kulübün yönetiminde ve denetiminde olamaz)

Spor Kulübü Tarafından Bastırılacak Belgeler;

Spor Kulüpleri Tarafından Tutulacak Defter ve Kayıtlar Hakkında Yönetmelik Ekinde Yer Alan Belgeler
1- Spor Kulübü Borç Alacak Defteri (Ek-1)
2- Gider Makbuzu (Ek-4)
3- Ayni Yardım Teslim Belgesi (Ek-5/A)
4- Ayni Yardım Teslim Belgesi (Birden Fazla Kişiye Yapılan Ayni Yardımlar) (Ek-5/B)
5- Ayni Bağış Alındı Belgesi (Ek-6)
6- Spor Kulübü Gelirleri Alındı Belgesi (Ek-8) 
7- Kaşe ve Lisans için Spor Kulübü Mührü.
(Spor kulübü için basılan belgelere ait bilgi, Matbaa tarafından 15 gün içerisinde Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne bildirilecektir)

ÖNEMLİ BİLGİ:
Kuruluş bildirimi ve belgelerin doğruluğu ile tüzük il müdürlüğü tarafından altmış gün içinde dosya üzerinden incelenir. Kuruluş bildirimi, tüzük ve kurucuların hukukî durumlarında mevzuata aykırılık veya noksanlık tespit edildiği takdirde bunların giderilmesi veya tamamlanması yazılı şekilde derhâl kuruculardan istenir. Bu istemin tebliğinden başlayarak en geç altmış gün içinde belirtilen mevzuata aykırılık giderilmez veya noksanlık tamamlanmazsa başvuru il müdürlüğü tarafından reddedilir.

Spor Kulüplerinin tescilinden sonra en geç 6 ay içinde genel kurul yapılması zorunludur. İlk genel kurulda en az 16 üye olması gerekmekte ve sonucun 30 gün içerinde İl Müdürlüğüne bildirilmesi gerekmektedir. Aksi halde Spor Kulübünün tescili iptal edilmesi gerekmektedir.

Branş İlavesi için İstenilen Belgeler;

1- Dilekçe
2- Yönetim Kurulu Kararı Örneği
3- Antrenör Sözleşmesi
4- Antrenörlük Belgesi Fotokopisi
5- Taahhütname

6- NOT: Branş ilave işlemi yapıldıktan sonra SBS (Spor Bilgi Sistemi), ilgili branşın antrenörünü vize işlemi için federasyon onayına sunar. 


7- Branş ile ilgili tesis hakkında bilgi veya kira sözleşmesi
8- Taahhüt edilen spor dallarında görevlendirilecek antrenörler için en az ikinci kademe, ihtisas kulüpleri için en az üçüncü kademe antrenörlük belgesi
9- Bir antrenör aynı anda, aynı spor dalında ve aynı veya farklı kategorilerde en fazla beş spor kulübü veya spor anonim şirketi ile antrenörlük sözleşmesi imzalayabilir. Spor dalının ve liglerin özelliğine göre ilgili spor federasyonlarının talimatlarında bu fıkrada belirtilen sayının altında belirleme yapılabilir.
10- Spor kulübü ile antrenör arasında yapılan sözleşmenin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde bu durum sona erme tarihinden itibaren bir ay içerisinde spor anonim şirketi tarafından ilgili spor federasyonuna bildirilir.

Branş İptali İçin Gerekli Belge ve Adımlar

Spor Kulüpleri faal olan branşının faaliyet alanından çıkarmak isteyebilir. Bu durumda aşağıda belirtilen belgeleri İl Müdürlüğümüze ibraz ederek ilgili branşın faaliyet alanından kaldırabilir. İstenilen belgeler:

1-Dilekçe (Bu dilekçe ilgili branşın iptaline göre hazırlanmıştır.)

2-Karar Defteri Fotokopisi (İlgili kararın mühür ve karar numarası çıkacak şekilde ibra edilmesi gereklidir.)

NOT: Spor kulübü yetkilileri, branş iptali ardından, iptal olan branşa ait aktif sporcu varsa sistemden otomatik olarak "FERDİ" konumuna geçer. 

Antrenör İlavesi İçin İstenilen Belgeler

Bu başlık bir spor kulübünün halihazırda aktif olan branşına antrenör ekleme durumunu ifade eder. 

27.05.2024 tarihinde Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri Birimi tarafından duyurulan "Antrenör Sözleşmeleri Hakkında" başlıklı yazısını antrenör ilave işlemlerini yapmadan önce okumanız rica olunur. 

Antrenör ilavesi için istenilen belgeler:

1-Dilekçe (Bu dilekçe antrenör ilavesi için hazırlanmıştır.)

2-Antrenör Sözleşmesi

3-Taahhütname

4-Antrenörlük Belgesi

5-Karar Defteri Örneği

6-NOT: Antrenör ilave işlemi yapıldıktan sonra SBS (Spor Bilgi Sistemi), ilgili branşın antrenörünü vize işlemi için federasyon onayına sunar. 

SPOR KULÜPLERİ NAKDİ YARDIM İŞLEMLERİ

1- Spor Kulübü Nakdi Yardım Değerlendirme Formu
2- Nakdi Yardım  Taahhütname  
3- Kulüp Alındı Belgesi
4- Ayni Bağış Alındı Belgesi
5- Yetki Belgesi

Yerleşim Yeri Değişiklik Bildirimi

SPOR KULÜPLERİ FESİH (KAPAMA) İŞLEMLERİ

Fesih işlemi yapacak spor kulüpleri aşağıdaki işlemeleri yaparak, Samsun Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Sicil Lisans ve Spor Kulüpleri birimine resmi olarak başvuru yapmaları gerekmektedir. 

Kulüp fesih belgeleri

1- Genel kurul sonuç bildirimi

2- Genel Kurul Toplantı Tutanağı

3- Hazirun Listesi

4- Tasfiye Tutanağı

5- Teslim-Tesellüm Belgesi

6- Üst yazı

SİCİL LİSANS VE SPOR KULÜPLERİ BİRİMİ İLETİŞİM (0362) 876 14 41

SPOR KULÜPLERİ MEVZUATI

SPOR KULÜPLERİ VE SPOR FEDERASYONLARI KANUNU

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/04/20220426-8.htm

SPOR KULÜPLERİ VE SPOR ANONİM ŞİRKETLERİ TESCİL YÖNETMELİĞİ

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/07/20220708-17.htm

SPOR ANONİM ŞİRKETLERİNİN ESAS SÖZLEŞMESİNİN ASGARİ İÇERİĞİ, ORTAKLIK YAPISI, PAY SAHİPLİĞİ, SERMAYESİ VE ORGANLARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR TEBLİĞİ

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=39641&MevzuatTur=9&MevzuatTertip=5

SPOR KULÜPLERİNİN BİRLEŞMESİ VE MAL VARLIĞI DEVRİ YAPMALARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK 

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/09/20220914-2.htm

SPOR KULÜPLERİ TARAFINDAN TUTULACAK DEFTER VE KAYITLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/09/20220907-1.htm

SPOR KULÜPLERİNİN GENEL KURUL VE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARININ ELEKTRONİK ORTAMDA YAPILMASINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/11/20221110-2.htm

Spor Kulüplerinin Borçlanma Sınırlandırmalarından Muafiyetleri

SPOR KULÜPLERİ, SPOR ANONİM ŞİRKETLERİ VE ÜST KURULUŞLARIN

DENETİMİ HAKKINDA YÖNETMELİK

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/10/20241012-3.htm


      İl Müdürlüğü Tarafından Tasdik Edilecek Defterler                                   Noter tarafından tasdik edilecek defterler
 1-  Karar Defteri  1-  Envanter defteri
 2-  Üye Kayıt Defteri  2-  Yevmiye defteri
 3-  Evrak Kayıt Defteri  3-  Defter-i Kebir (Büyük Defter)
 4-  Demirbaş Defteri    
 5-

İşletme Hesabı Defteri (Yıllık Gelirleri 500 bin TL altında olan kulüplerin kullandığı)

   
 6- Borç Alacak defteri    
      İl Müdürlüğü Tarafından Tasdik Edilecek Defterler                                   Noter tarafından tasdik edilecek defterler
 1-  Karar Defteri  1-  Envanter defteri
 2-  Üye Kayıt Defteri  2-  Yevmiye defteri
 3-  Evrak Kayıt Defteri  3-  Defter-i Kebir (Büyük Defter)
 4-  Demirbaş Defteri    
 5-

İşletme Hesabı Defteri (Yıllık Gelirleri 500 bin TL altında olan kulüplerin kullandığı)

   
 6- Borç Alacak defteri